Výpočetní geometrie a počítačová grafika I

UI/N3034

vyučován v zimním semestru | časová náročnost je 2 hodiny přednášek 2 hodiny cvičení týdně | lze za něj získat 6 kreditů

předmět není podmíněn absolvováním jiného předmětu

přednáší doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.
cvičení vede doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.

náročnost: rating_star_narocnostrating_star_narocnostrating_star_narocnost | užitečnost: rating_star_uzitecnostrating_star_uzitecnostrating_star_uzitecnost | zábavnost: rating_star_zabavnostrating_star_zabavnostrating_star_zabavnost

Průběh v jednotlivých letech

Probírá se generování grafických geometrických prvků v 2D, teorie související s počítačovou grafikou (písmo, barevné palety, komprese dat, transformace, křivky,...).

Pro získání zápočtu je potřeba zvládnout dva zápočtové testy, přičemž každý z nich je členěn na tři části - prověření znalosti probrané teorie, početní část a naprogramování dvou jednoduchých prográmků). Za každou z písemek lze získat až 30 bodů, přičemž stanovené minimum je 50% ze součtu obou písemek. Během semestru je také možno nasbírat až 10 bonusových bodů. Dalším požadavkem pro zápočet je vypracování projektu na některé z 16 vypsaných témat. Samotná zkouška je písemná a zabývá se výhradně teorií. Výsledná známka je pak dána součtem bodů za zápočet, semestrální projekt a zkouškovou písemku (+ bonusové body).

Přínos předmětu

Pochopení základů generování počítačové grafiky.

Materiály

základní

o kategorii

ikonka zipprezentace k přednáškám19.ledna 2016, 23:46prezentace k přednáškám ke stažení7.01 MB
ikonka zipmateriály ke cvičením19.ledna 2016, 23:47materiály ke cvičením ke stažení2.08 MB
ikonka swfvýuková videa23.ledna 2016, 16:22prohlídnout si výuková videa

Projekty

o kategorii

ikonka zipkresba úsečky pomocí DDA algoritmu
vytvořeno v: C#
rok: 2015-2016kresba úsečky pomocí DDA algoritmu - náhled
vyučující: doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.
popis:
Program s grafickým rozhranm, jde o animaci vykreslení úsečky pomocí DDA algoritmu, volitelné počáteční a koncové souřadnice.
odkaz ke stažení:kresba úsečky pomocí DDA algoritmu ke stažení
aktualizováno: 27.ledna 2016, 11:14
ikonka zipkresba úsečky pomocí Bresenhamova algoritmu
vytvořeno v: C#
rok: 2015-2016kresba úsečky pomocí Bresenhamova algoritmu - náhled
vyučující: doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.
popis:
Program s grafickým rozhraním, jde o animaci vykreslení úsečky pomocí Bresenhamova algoritmu, volitelné souřadnice počátečního a koncového bodu.
odkaz ke stažení:kresba úsečky pomocí Bresenhamova algoritmu ke stažení
aktualizováno: 27.ledna 2016, 11:18
ikonka zipkresba kružnice pomocí úseček
vytvořeno v: C#
rok: 2015-2016kresba kružnice pomocí úseček - náhled
vyučující: doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.
popis:
Program s grafickým rozhraním, jde o animaci vykreslení kružnice pomocí úseček. Jsou nastavitelné souřadnice středu kružnice, poloměru kružnice, počtu úseček, ze kterých se má skládat i rychlost samotné animace.
odkaz ke stažení:kresba kružnice pomocí úseček ke stažení
aktualizováno: 27.ledna 2016, 11:21
ikonka zipkresba kružnice pomocí Bresenhamova algoritmu
vytvořeno v: C#
rok: 2015-2016kresba kružnice pomocí Bresenhamova algoritmu - náhled
vyučující: doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.
popis:
Program s grafickým rozhraním, jde o animaci vykreslení kružnice pomocí Bresenhamova algoritmu. Jsou nastavitelné souřadnice středu a poloměr kružnice.
odkaz ke stažení:kresba kružnice pomocí Bresenhamova algoritmu ke stažení
aktualizováno: 27.ledna 2016, 11:23
ikonka zipSemestrální projekt - téma 13
vytvořeno v: C#
rok: 2015-2016Semestrální projekt - téma 13 - náhled
vyučující: doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.
popis:
Program s grafickým rozhraním, jde o animaci dvou válejících se kružnic, jsou nastavitelné souřadnice středu vnitřní kružnice a její poloměr. Tato kružnice se po spuštění válí z levého konce obrazovce do pravého, přičemž okolo ní rotuje druhá kružnice.
odkaz ke stažení:Semestrální projekt - téma 13 ke stažení
aktualizováno: 27.ledna 2016, 11:26