Přehled Projekty Knížky Bakalářky Státnice O studiu O mě
UI/N1004
vyučován v zimním semestru | časová náročnost je 2 hodiny přednášek 2 hodiny cvičení týdně | lze za něj získat 6 kreditů
předmět není podmíněn absolvováním jiného předmětu
přednáší doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D. cvičení vede Mgr. Marek Menšík Ph.D.,doc. RNDr. Luděk Cienciala Ph.D.,Mgr. Jiří Rozsypal ,Mgr. Martina Foldynová ,Mgr. Adam Kožaný ,Mgr. Jan Drastík
náročnost: | užitečnost: | zábavnost:
I když to může vyvolávat ten dojem, nejedná se o grafy známé ze statistických šetření, ale spíše mají blíže k různým sítím, diagramům, mapkám (jako když si při procházení bludištěm značíme trasu na papír) a cílem předmětu je naučit se, jak tyto schémata optimalizovat, efektivně s nimi nakládat nebo jak se pomocí nich třeba rozhodovat. Podmínky pro absolvování se roky nemění - jistým rozdílem oproti jiným předmětům je nutnost registrace na stránkách docenta Ciencialy a jak na zápočtové termíny, tak na samotnou zkoušku se zapisujete jak ve Stagu, tak na jeho stránkách. Během semestru se píšou dvě zápočtové písemky, každá za 20 bodů a pro zápočet je potřeba získat alespoň 50% bodů z jejich součtu (tedy 20). Jedná se hlavně o důkazy různých tvrzení a jde výhradně o příklady, které se společnými silami řešily na cvičeních. Během semestru je také možno získat pár bonusových bodíků. Samotná zkouška je rozdělena na dvě části - nejprve se píše desetiminutovka (10 otázek, možnosti a/b/c/d, pouze jedna správná), která prověří znalost pojmů a základních vět. Pokud získáte alespoň 7 bodů, dostáváte zadání písemné části (5 otázek). Pokud vám desetiminutovka nevyšla, zkouška pro vás končí. Z druhé části (písemné zkoušky) je třeba získat alespoň 20 bodů, pokud se Vám to povede, je výsledná známka stanovena podle součtu bodů za zápočtové písemky, bonusové body, desetiminutovku a písemnou část. Pokud na 20 bodů z písemné části nedosáhnete, zkouška končí neúspěšně. Striktně se dodržuje pravidlo, že žák má nárok pouze na jeden řádný a jeden opravný termín (případně předtermín, který navyšuje počet pokusů na tři, ten ale nemusí být vypsán).
Může to znít divně, ale o grafy tu až tolik nejde. Respektive tak z jedné třetiny, člověk by si měl osvojit základní pojmy, vlastnosti a některé omezení, ale mnohem důležitější je, že student, který získá zápočet a projde zkouškou je schopen vést rozumným způsobem důkazy a z definic a tvrzení, se kterými v nějaké teorii na začátku operuje, vytvářet tvrzení nová a správně je zdůvodňovat. Kromě toho, že jde o předmět, se kterým se setkáte u státnic, bude se s některými strukturami a pojmy dále pracovat v algoritmech a programování a v teorii vyčíslitelnosti a složitosti.