popis: Program, který demonstroval látku z prezentace o komunikaci. Jedná se více méně o simulaci mraveniště, případně těžební vesmírné kolonie. Máme dvě skupiny agentů, každý má svou základnu. V prostředí jsou také ložiska produktu (každé o kapacitě 10 jednotek). Počet a rozmístění ložisek nastavuje uživatel před spuštěním simulace, stejně tak jako počet agentů na základnách a strategii podle které se budou agenti dané základny řídit.
Agenti se pohybují prostředím, jakmile naleznou ložisko, seberou jednu jednotku produktu a vracejí se s ní na základnu. Simulace končí dopravením veškerého produktu na základny, vítězí tým, který nasbíral více jednotek.
Strategie, které lze nastavit, jsou tyto: 1.) Štastná náhoda - agenti se pohybují prostředím náhodně, naleznou-li ložisko, odvezou produkt na základu, ale nepamatují si, kde ložisko leží, takže po odnesení začínají náhodně pátrat nanovo. 2.) Vím, kam se vrátit - agent, který nalezl ložisko, se na něj vrací opakovaně (dokud není vyčerpáno). 3.) Pojďte se mnou! Agent si ložisko pamatuje a navíc při odchodu z ložiska trousí smítka. Narazí-li na cestičku ze smítek jiný agent (ze stejného týmu), vydá se po ní k ložisku. 4.) Zlaté stránky - agent si pamatuje ložisko, při ukládání produktu na své základně zde uloží i adresu ložiska. Každý agent z jeho týmu, který projde základnou si tak může přečíst adresu nalezeného ložiska a vydat se na něj. Projekt je naprogramován v jazyce C#. |